환불규정 및 예약 전 확인사항

Refund regulations and pre-booking confirmation

‘제주늘보의오후’의 환불 규정을 안내해 드립니다.
Informing you of the refund regulation
01
예약 시 반드시 연락 가능한 연락처 남겨주시기 바랍니다. 연락 불가능한 연락처 기재 시 환불의 원활하지 않을 수 있습니다. ( 외국인의 경우 연락 가능한 메일을 남겨주시면 됩니다. )
Please make sure to leave your contact information when making a reservation. Refunds may not be smooth if you enter contact information that you can't reach. (For foreigners, please leave an e-mail message.)
02
환불이 승인되면, 영업일 기준 2일에서 5일 이내에 환불이 완료됩니다. 결제사 사정에 따라 달라질 수 있습니다.
Once the refund is approved, the refund will be completed within two to five business days. It may vary depending on the payment company's situation.
03
자사/네이버 예약: 고객센터로 연락 주시거나, 예약 페이지에서 직접 환불 신청해 주시면 됩니다. 숙박 플랫폼 예약:해당 예약 사이트 또는 앱에서 직접 환불 규정에 따라 요청해 주셔야 합니다.
Company/Naver Reservation: You can contact the customer service center or apply for a refund directly on the reservation page. Accommodation Platform Reservation: You must request a refund directly from the reservation site or app.
04
시설이 바다에 근접하여 있어 태풍 및 기타 악천후로 인한 시설의 안전상의 문제가 예상되는 경우 유선 안내 후 환불 진행해 드립니다. (100% 환불)
If the facility is close to the sea and safety problems of the facility are expected due to typhoons and other bad weather, we will provide a refund after wire guidance. (100% refund)
05
제주 특성상 악천후 천재지변으로 인한 항공/배 결항 시 전액 환불 가능합니다. (결항 자료 증빙 필요)
Due to the nature of Jeju, a full refund is possible in case of flight/delivery cancellation due to natural disasters in bad weather. (Require proof of cancellation data)
06
  • - 환불 불가 : 노쇼 / 당일 예약 취소 및 체크인 2일 전
  • - 50% 환불 : 체크인 2일 - 5일 전.
  • - 70% 환불 : 체크인 6일 - 9일 전.
  • - 100% 환불 : 체크인 10일 전. / 예약 당일 취소 시.
  • - Non-refundable: No show / same-day reservation cancellation and two days before check-in
  • - 50% refund: 2 days to 5 days before check-in.
  • - 70% refund: 6 - 9 days before check-in.
  • - 100% refund: 10 days before check-in. / Cancellation on the day of reservation.